מחקר מילות מפתח לקידום ופרסום אתר

אחד התהליכים החשובים לכל עסק שמעוניין לפרסם ולקדם את עצמו באינטרנט זה מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח תמונהאתה יכול לכתוב אחלה תכנים ולהיות מומחה בתחום – אך אם לא מחפשים אותו יש מצב שכל ההשקעה מראש פשוט לא משתלמת כי לקוחות לא יכנסו.

טוב כמובן שאני מגזים, כי כמעט ואין תחומים שבהם לא צורכים את המידע מהאינטרנט, אבל מחקר מילות מפתח מעמיק הוא זה שייתן לך את הידע והכלים לדעת מה הלקוחות שלך מחפשים, מתי הם מחפשים, וכמה פעמים הם מחפשים.

שתי נקודות חשובות להתחלה:

  1. ביצעתם את מחקר מילות המפתח לפני שאתם רצים לשלם הון עתק ולהתחיל לקדם את האתר מומלץ לבדוק שאותם מילות מפתח שנבחרו באמת מניבות לקוחות – איך עושים את זה באמצעות פרסום בגוגל Adwords מערכת הפרסום של גוגל, מריצים קמפיין ממומן על מגוון מילות המפתח ובודקים אלו מילים ממירות תוצאות (לצורך ההדגמה בלבד – אנחנו חברת קידום אתרים, ניגשנו לעשות מחקר מילות מפתח וגילינו כי המילה "קידום אתרים" היא מחופשת ביותר אבל: בתוך המילה הזו יכולים להיכנס אלו שבאמת מחפשים קידום אתרים, אנשים נחמדים שרוצים ללמוד בעצם על קידום אתרים, מחפשים פורום קידום אתרים ועוד וכו' וכו', להבדיל מכך המילה "חברת קידום אתרים" היא יותר מכוונת וגם תעלה יותר יקר בפרסום, זהו ביטוי מאוד מדויקת ובו יהיה שווה יותר להשקיע כי אלו מחפשים שמעוניינים לבצע כרגע פעולת מחקר והזמנה של קידום אתרים

    מחקר מילות מפתח
    צילום מסך ממחקר מילות מפתח לדוגמה: קידום אתרים
  2. ברגע שתבצעו מילות מחקר מילות מפתח כשהם מיועדות לקידום אתרים הדבר הראשון שתרוצו לעשות זה לכתוב / לקנות מאמרים המבוססים על מילות המפתח הרלוונטיות, אז זהו גוגל יודעים שתרצו לעשות את זה, וזה יכול לעכב אתכם בקידום האתר. לכן חשוב לבסס את כותרת המאמר על יותר מאשר מילת המפתח אלא על מספר המילים הכוללים את מילת המפתח (טוב אם אתם מתעקשים לדוגמה: אנחנו מקדמים את המילה "קידום אתרים" המאמר בפועל שנכתוב הוא "כללים נכונים לביצוע קידום תארים", "10 דברים שלא ידעתם על קידום אתרים" טוב הבנתם את הכיוון..)

אז איך עושים מחקר מילות מפתח?

ראשית כמקצועני פרסום בגוגל אנו מבצעים מחקר מילות מפתח עבור כל קמפיין שאנחנו מקימים ללקוחות שלנו (מומלץ בחום…)

מספר כלים ותהליכים רלוונטיים:

  • שלב ראשון זה סדר: להכין קובץ אקסל פתוח ולהתחיל לכתוב שורה שורה איך לדעתכם לקוחות פוטנציאלים יחפשו את השירות שלכם, אם העסק שלכם תלוי מיקום בלבד כתבו את מילת המפתח בצירוף שם העיר (לצורך העניין אם אנו מספקים שירות של בניית אתרים רק בירושלים,  מה יחפש הלקוח הפוטנציאלי? כל הכבוד! "בניית אתרים בירושלים", "בונה אתרים בירושלים", "חברה לבניית אתרים בירושלים" כל מילת מפתח והקשר שמתחברים).
  • היכנסו לגוגל וכתבו בשורת החיפוש את מילות המפתח שעולות לכם בראש, גוגל ינסה להשלים אתכם – הכניסו לקובץ את ההשלמות
  • חיפשתם את מילת המפתח? גללו לתחתית העמוד החברים בגוגל יציעו לכם מילות מפתח קשורות ורלוונטיות ו.. נכון גם את זה תכניסו לקובץ
  • ועכשיו אנחנו מגיעים לכלי העיקרי והמשמעותי מכולם: כלי של גוגל שנקרא מתכנן מילות המפתח ניתן להיכנס אליו ישירות אם יש לכם חשבון של גוגל (ג'ימייל וכו) בכלי זה קיימות מספר אפשרויות
  1. חיפוש מילות מפתח חדשות –  מזינים את מילות המפתח שהכנו בקובץ האקסל ומרצים חיפוש גוגל יציג את כמות החיפושים למילות המפתח שהזנו, ובנוסף יציע מילות מפתח רלוונטיות וקשורות, את מילות המפתח האלו נוסיף לחשבון עם החיצים שנמצאים ליד מילת המפתח, ניתן לבקש מהמערכת להציג בקובץ את כמות החיפושים לפי חודשים וכך לאתר גם מגמות, לאחר מכן נבצע הורדה של הקובץ למחשב או לכונן הדרייב.

    חיפוש מילות מפתח חדשות
    כלי מילות המפתח של גוגל: חיפוש מילות מפתח וביטויים חדשים
  2. קבלת נתונים על נפח החיפוש – מציג רק את מילות המפתח שהזנו (לא מציע מילים קשורות) כמות החיפושים ובאלו זמנים יש יותר חיפושים

    נתוני נפח חיפוש
    צילום מסך: נתונים של נפח חיפוש ומגמות
  3. כלי נוסף ומאוד מגניב של גוגל הוא מחבר מילות המפתח (שילוב רשימות של מילות מפתח), נמשיך ברעיון שאנו חברת בניית אתרים שעובדת ב 20 ערים, אני יודע שהמילים שלי לקידום הם בניית אתרים וכו , יש לי את הרשימה של הערים, היעלה על הדעת שאני אשב ואתחיל להכפיל 5 מילות מפתח בכל הערים (תוסיפו לזה גם קידום אתרים, פרסום בגוגל וכו) אז החברים בגוגל חשבו עלינו ובשביל זה הקימו את הכלי המדובר, בצד אחד נרשום את מילות המפתח לקידום ובצד השני את הערים והם יחברו בניהם, לא רע אה?

    משלב רשימות מילות מפתח
    צילום מסך: כלי משלב רשימות מילות מפתח

זקוקים למקצוען בתחום קידום האתרים ומחקר מילות המפתח -מוזמנים לפנות אלינו

 

אודות יוסף זקין

יוסף זקין מומחה לשיווק ופרסום באינטרנט, בעל תואר B.A בניהול ושיווק טכנולוגיה, מוסמך פרסום בגוגל Adwords, פועל בעסק חכם משנת 2011