אתר מכירות – חנות וירטואלית על מה חשוב לתת דגש?

למה חנות וירטואלית?

המהפכה של האינטרנט – הזמינות של המידע – כל המידע כבר נמצא וע"י מנועי חיפוש חכמים מאתרים אותו.

חנות מסורתית / ישנה – מוגבלת במיקום,  זמני פתיחה, מוכר ספציפי שנמצא כדי לתת לך שירות על מוצר מסוים.

שיטת הקניות כיום – אני אכנס בזמן שנוח לי אל אתר השוואת מחירים, יאתר את המוצר המתאים, יקרא עליו חוות דעת, -> מעוניין במוצר? באיזה חנות אני אבחר? אני אקרא חוות דעת על החנות -> מצאתי את המחיר והחנות המתאימים? אלחץ אל מעבר לאתר החנות, במידה והאתר נוח לשימוש ומסביר פנים תתבצע מכירה.

דגשים – ככל שיש יותר מעורבות של לקוח בתהליך הקנייה כך יש יותר סיכוים שהלקוח גם ירצה לקבל תמיכה וחיזוק טלפוני בתהליך המכירה, תבדקו בעצמכם – יש הבדל בין הזמנה של אוזניית בלוטוס' או מטען באינטרנט מאשר רכישה של מכונת כביסה, זה לא מחייב שתמיד הלקוח יתקשר – בהרבה מהקרים הלקוח כבר עשה את הבירור דרך המלצות מקרובי משפחה על מוצר ספציפי – וכל משה שחיפש באינטרנט הוא להשיג את המחיר הזול ביותר.

בנוסף צריך להתייחס אל החשש מרכישה באתר אינטרנט (שהולך ומתפוגג עם הזמן) חשוב להדגיש ללקוח בכל תהליך המכירה שיש באתר תמיכה מלאה של אנשים אמתיים.

פלטפורמות

כחובב קוד פתוח מושבע – אני מאמין באתר שהנו בבעלותו המלאה של הבעלים, המהפכה של אתרים בקוד פתוח לא פסחה על החנויות הווירטואליות וכיום ישנו מגוון גדול של פלטפורמות לבניית אתרים בקוד פתוח.

לפני שניגע ברשימה המומלצת – חשוב לתת דגש על היתרונות והחסרונות שבין אתר בקוד פתוח לאתר בשכירות מחברה מתמחה.

מגוון רחב של חברות בניית אתרים ותכנה מפתחות כיום פלטפורמות למכירה באינטרנט – האינטרס הכלכלי הוא השכרת הפלטפורמה לשימוש בעלי אתרים תמורת תשלום חודשי, התשלום משתנה בהתאם לחברה המפתחת, מורכבות האתר, כמות המוצרים ועוד.

שאלת הזהב היא האם אתם כבעלי האתר בעלי חוש טכנולוגי ומעוניינים להכיר את המערכת לעומק או שלא, למה אני שואל? כשמקימים אתר חנות באחת מהחברות מקבלים קוד גישה לאתר שם ניתן להוסיף מוצרים / עלויות / קטגוריות / תמונות ועוד.

את האפשרויות השונות של העריכה מוגבלות לפיתוח של החברה הספציפית, כמובן שכל חברה תפתח את מה שנראה בעיניה הכי חשוב, ועדיין לא יעמיס על הלקוחות ועל המערכת.

אך מה קורה ויש לך דרישה ספציפית שלו קיימת במערכת? אתה יכול לבקש, יכולים להציע לך אותה תמורת שעות תכנות, או להגיד שיכניסו את זה לתור ההצעות בפיתוח, או פשוט יגידו שזה לא ניתן.