פרסום בגוגל

 

ppcמה כל כך טוב בפרסום בגוגל שהם מצליחים להרוויח ממנו מליארדי דולרים?

עסק חכם מתמחה בפרסום בגוגל ומספקת שירות מקצועי ביותר בתחום הפרסום באינטרנט נשמח להביא לך לקוחות חדשים ומכניסים.

הפרסום בגוגל מתחלק לשני חלקים, הפרסום ברשת החיפוש וברשת המדיה שמרכבת מאלפי אתרים שמשכירים לגוגל שטחים באתר שלהם תמורת אחוזים מהרווח בין האתרים קיימים אתרים עם מאות אלפי כניסיות ביום כמו כלכליסט, ynet, הארץ ועוד רבים וגדולים,  וגם באתרים חזקים של גוגל כמו youtube

רשת החיפוש היא הכלי העיקרי הפרסום בגוגל, מיקום הפרסום הוא בשלושת התוצאות הראשונות ובצד שמאל של תוצאות החיפוש המהמפכה הגדולה בכלי הזה הוא שבמקום לפרסום מודעה בעיתון ולקוות שלקוח פוטנציאלי יראה אותה ויתקשר אליך הפרסום במנוע החיפוש יופיע רק משתמש חיפש את המילים בהם הגדרת שיעלה הפרסום, וגם לא נשלם על הופעת המודעה אלא על ההקלה בפועל עליה, ובאינטרנט הכל מדיד אפשר לדעת כמה פעמים עלתה המודעה בחיפושים כמה פעמים הקליקו עליה, כמה זמן נשארו בדף בעקבות ההקלקה, האם עברו משם לדפים נוספים ועוד כלים שיתנו מידע מלא על איכות הפרסום

איך עובד הפרסום ברשת החיפוש של גוגל?

השלב הראשון אותו צריך לעשות הוא להחליט אלו מילים הכי רלבנטיות לנו לפרסם, אלו מילים מקישים במנוע החיפוש הלקוחות הפוטנצילים שלנו כשהם מחפשים את שירות כמו שלנו

לדוגמא: פסכולוג בחיפה זוהי מילת הבסיס מסביב לה יכולות להיות עוד מילות רלבנטיות: מחפש פסיגכולוג בחיפה, פסיכולוג טוב בחיפה, פסיכולוג  זול בחיפה, פסיכולוג מקופת חולים בחיפה, פסיכולוג בחיפה מומלץ ועוד.

הכלי הטוב ביותר לבדיקת מילות החיפוש הוא של גוגל ונקרא כלי מילות המפתח הכלי מאשר לנו למצוא מילות חיפוש רלבנטיות לדעת כמה חיפושים יש להם בחודש ומה ההעלות הממוצעת אותה נצטרך לשלם עבור הפרסום

כמה עולה קליק בפרסום בגוגל?

בכל חיפוש שמבוצע ברשת ויש עליו פרסום מתבצעת מאחרי הקלעים מכירה פומבית בין המפרסמים, העלות והמיקום משתנה בהתאם למספר פרמטרים

1. תחרות: ככל שמתחרה מוכן לשלם יותר כסף כך הוא יקנה את המיקומים העליונים

2. מלבד המחיר יש הנחיות איכות של גוגל כיצד אמור להיבנות חשבון פרסום – מסעות פרסום פרסום, קבוצות מודעות, מילות מפתח – כיצד אמורה להיכתב מודעה, לאן היא אמורה להפנות ככל שיש יותר לחיצות על המודעה ביחס לחשיפות שלה כך האיכות שלה עולה כי סימן שהיא רלבנטית לתוצאה אותה חיפש הגולש, בנוסף קיים מעקב של גוגל אחרי ההתנהגות של המחפש לאחר הלחיצה כמה זמן הוא נשאר באתר? האם עבר אח"כ לעוד אתרים או ביצע חיפושים אחרים דומים? הכל במטרה שהגולש יקבל את התוצאה הרלבנטית ביותר.

בהתאם לעמידה ביעדי האיכות גוגל שנקראים ציון איכות גוגל מתגמלת במחירים נמוכים יותר לכל לחיצה ולמקם את המודעה במיקומים גבוהים יותר, הנוסחה בה נקבעת המיקום היא: הצעת מחיר לקליק * ציון האיכות = מיקום המודעה

בתוך מערכת הפרסום של גוגל ישנם אפשריות רבות ומגוונות לניהול מקצועי יותר של הפרסום כמו כללים אוטומטים, התצקדות בקליקים שמביאים יותר המרות (לקוח ממיר הוא לקוח שביצע באתר את מה שציפיתי ממנו לעשות: להשאיר פניה, לרכוש מוצר וכו' )

כדי למקסם את יכולות הפרסום מבחינת החשיפה והמחירים נמצאים מומחי הפרסום של גוגל (אנחנו…) שיודעים להשתמש בכלים ובמערכת שגוגל מספקת בצורה הטובה ביותר וגרום לניצול הטוב ביותר של התקציב, בחירת המילים הנכונות והמניבות ביותר במחיר הנמוך ביותר ובמיקומים הטובים ביותר במסגרת התקציב.

חשוב לציין שפרסום בגוגל מצריך אורך רוח ובחינה של התמונה הכללית עד להגעה לאיזון של הפרסום ביחס לתוצאות מול עלויות.

תקציב הפרסום אמור להיות בהתאם לתחרות, לכמות החיפושים וכמות מילות המפתח קיימות מילים תחרותיות מאוד שיכולים לשלם על הקלקה אחת 50 ש"ח ללחיצה, הבחינה של ריווחית הפרסום יכולה להיות של בסיס יומי כמות קליקים מול מספר טלפונים /מכירות אבל זה לא יהיה נכון לעשות, כי יהיו ימים שלחיצה אחת תביא מכירות בהרבה כסף וימים שמספר לחיצות לא יביאו כלום או שיביאו רק בעתיד, ולכן מומלץ לבחון את הפרסום בטווח של חודש – חודשיים לפחות, במהלך תקופה כזו אפשר לבחון את מילות המפתח לאורך זמן ולבדוק אלו מילות מפתח נכונות עבורנו אלו מילים מביאים לחיצות מיותרות אלו מילים לא שוות לפרסום מבחינת התחרות והעלויות, הוספת מילות מפתח חדשות שלא ראינו אותם עד עכשיו ובנוסף הפחתה של המחיר ללחיצה בהדרגה תוך כדי שמירה על המיקומים שהשגנו.

ותמיד כדאי לזכור שבמחיר של מודעה במקומון אנחנו מביאים לאתר / לדף הנחיתה שלנו חשיפות ותנועה של לקוחות שחיפשו בדיוק את השירות שלנו לכן זה הפרסום הרלבנטי ביותר.

כמה מילים על הפרסום בגוגל ברשת המדיה

הפרסום ברשת המדיה מתאפיין במיקוד נמוך יותר כלומר לא ללקוחות שחיפשו אותי אלא לכמות גדולה של גולשים באתרים שלדעתנו הלקוחות הפוטנציאלים נמצאים בהם (ייעוץ עסקי – אתרי כלכלה), אנחנו בונים מודעות טקסט תמונה באנרים במספר גדלים אותם גוגל ממליצה לבעלי האתרים להקצות עבורם.

המטרה של רשת המדיה היא להשיג חשיפה גדולה לגולשים למטרות מיתוג, לעניין לקוחות במוצר שאולי לא חיפשו אותו אבל יכול להיות רלבנטי עבורם

המחירים נקבעים לפי מחיר ללחיצה או מחיר לאלף חשיפות, אפשר לבחור מיקומים בהם המודעות יופיעו לפי נושאים, לפי אתרים ספציפים ומיקודים שונים לבחירתנו (נושאים מסוימים באתרים ספציפים)

גם ברשת המדיה התחרות בין המפרסמים קובעת מי יהיה במיקומים גבוהים יותר

כמה מילים על הפרסום בגוגל באופן כללי

בפרסום בגוגל באופן כללי יש דברים שכדאי לקחת לתשומת הלב לפעמים להביא לקוח למצב של קנייה = את ההשקעה שהשקענו בפרסום ובהוצאת על החומר כלומר חשיפה היא לא דבר זול אבל עסק צריך להיות בשאיפה מתמדת להגדיל את מאגר הלקוחות מכיוון שלקוח חוזר לא עולה כסף, שעיקר העבודה מגיעה בהמשך מלקוח שמביא לקוח ומפה לאוזן אפשר לומר שיש 3 דברים שאנו משיגים באמצעות הפרסום

א. חשיפה – עסק חייב חשיפה מתמדת שתוביל להתעניינות ולקוחות חדשים לעסק

ב. מיתוג – מחקרים מראים שכדי שלקוח יזכור אותנו הוא צריך להיחשף אלינו לפחות 6 פעמים

ג. לקוחות חוזרים ולקוח מביא לקוח באופן כללי אפשר לומר שאצל נותני שירותים 80% מהעבודה מגיע מלקוחות חוזרים ולקוח שמביא לקוח

לכן גם אם לעיתים זה נראה שלא הרווחת הרבה מהפרסום ברגע הזה אבל אלו לקוחות חדשים שנכנסו למערכת ומצד שני אם לא תפרסם כלל כמות העבודה שתיהיה היא קטנה, לכן המטרה היא תמיד לבחון אפיקי פרסום יעילים ורלבנטים שהיחס עלות / רווח בהם היא גבוהה

 

אודות המחבר

יוסף זקין

יוסף זקין מומחה לשיווק ופרסום באינטרנט, בעל תואר B.A בניהול ושיווק טכנולוגיה, מוסמך פרסום בגוגל Adwords, פועל בעסק חכם משנת 2011

2 תגובות
  1. מחקר מילות מפתח - עסק חכם

    […] שנבחרו באמת מניבות לקוחות – איך עושים את זה באמצעות פרסום בגוגל Adwords מערכת הפרסום של גוגל, מריצים קמפיין ממומן על מגוון […]

  2. מחקר מילות מפתח לקידום ופרסום אתר - עסק חכם

    […] שנבחרו באמת מניבות לקוחות – איך עושים את זה באמצעות פרסום בגוגל Adwords מערכת הפרסום של גוגל, מריצים קמפיין ממומן על מגוון […]

השארת תגובה

*